Followers

Friday, October 8, 2010

Perhimpunan Kesedaran dan Penyatuan Mutlak


Naib Ketua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim, berkata: “Perhimpunan ini mesti mampu menyuburkan kesedaran mutlak untuk ahli dan pemimpin UMNO benar-benar bersetia, berbakti dan berkhidmat. UMNO mesti menyahut gagasan ‘Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.’ Parti juga perlu mempertingkatkan perjuangan dalam pendidikan sebagai alat penyatuan dan menyuntik semangat nasionalisme yang tertinggi.

Dalam soal ekonomi Melayu, ia mesti diperkukuhkan dengan kerjasama tulen dalam mengejar pembangunan dan kesejahteraan secara adil serta menyeluruh.

Malangnya saranan yang amat baik ini tidak dapat dilaksanakan. Kemenangan Khairy dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO Malaysia sekaligus merupakan kemusnahan yang meranapkan perjuangan pemuda UMNO.

Inilah akibatnya jika proses pemilihan untuk memilih pemimpin parti dikotori dengan budaya rasuah, perjanjian setiakawan, janji-janji habuan ekonomi dan perbuatan biadap kepada pemimpin veteran.

Kini setahun telah berlalu setelah Perhimpunan Agung UMNO menyuntik semangat baru tetapi tiada apa-apa yang berlaku kepada pergerakan pemuda. Malah semakin menjadi lesu, tidak bermaya, tidak ada arah tuju perjuangan dan menjadi liability pulak kepada UMNO.

Kita berharap perhimpunan kali ini akan menjadi titik tolak kepada nafas baru dalam perjuangan pemuda. Kita juga amat yakin barisan kepimpinan pemuda di peringkat pusat, negeri dan bahagian akan mengatur strategi perjuangan dengan memberi focus kepada menguatkan parti di samping menjamin kemenangan dalam PRU ke-13 nanti.

Tidak ada apa-apa yang akan dikenang di masa hadapan melainkan jasa bakti dan sumbangan ikhlas pemuda kepada UMNO, agama, bangsa dan tanahairnya..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...