Followers

Monday, June 6, 2011

Patutla KJ Tidak Layak Dilantik Dalam Kabinet...Dia Seorang Bahalul Rupanya.

KJ mewarisi sifat-sifat Nuar Berahim, 
adalah benih pemusnah yang disemai oleh Pak Lah dalam UMNO.

Dipetik dari: Tun Faisal dot com


Yahoo! Malaysia Editor:
KJ, before you were seen to be very pro-Malay. But recently, your rhetoric to be more pro-Rakyat. What do you say to people who think this change is merely you being an opportunistic politician to garner more moderate Malay votes? (From: TP)
Thursday June 2, 2011 11:29 Yahoo! Malaysia Editor
11:30

Khairy Jamaluddin:
I think I have been consistent. Malay community issues are still important but I have always maintained that the national interest comes first. I believe in a politics for all Malaysians, not one that is divisive.
Thursday June 2, 2011 11:30 Khairy Jamaluddin
11:30

Pada pandangan KJ, rupa-rupanya perjuangan UMNO selama ini adalah salah. 
Kerana selama ini nasib bangsa Melayu dibela oleh parti UMNO. UMNO yang ditubuhkan oleh orang Melayu telah tidak mendahulukan kepentingan nasional.

Pada KJ, Melayu hanyalah sebuah komuniti. Melayu bukan isu kepentingan nasional. Tidak patut memperjuangkan Melayu kerana kalau memperjuangkan Melayu bermakna tidak mendahulukan kepentingan nasional.

KJ lupa rupanya atau tidak faham politik di Malaysia. 

Orang melayu ,menubuhkan UMNO sebagai wadah perjuangan untuk menentukan nasib masa depan mereka di tanahair ini. Melayu tidak mengharapkan kaum China atau India untuk bekerja membela nasib nasib Melayu.

Manakala Orang China dan India menubuhkan MCA dan MIC untuk membela kehidupan mereka di tanahair. Orang China dan India berasa tidak cukup pembelaan tanpa memiliki parti sendiri walaupun UMNO cukup menjaga kebajikan, keselamatan dan kekayaan mereka.

KJ lupa dan mungkin tidak faham bahawa untuk menjaga kepentingan nasional, seluruh bangsa Melayu, kaum China dan kaum India sudahpun berkerjasama dengan menubuhkan Parti Perikatan dan kemudiannya Barisan Nasional. 

Kepentingan semua kaum diperjuangkan dalam pakatan keramat ini semenjak merdeka sehinggalah sekarang ini. Kejayaan barisan Nasional kerana UMNO terus membela bangsa Melayu-Bumiputera, MCA, Gerakan terus membela kaum China dan MIC terus membela kaum India. Semua ini dilakukan dalam barisan Nasional tanpa menghilangkan identiti perjuangan setiap kaum.

Untuk menunjukkan semangat Barisan Nasional, KJ tidak perlu melabelkan UMNO hanya sebagai parti komuniti kecil dan berjuang di dalamnya dianggap tidak mengutamakan kepentingan nasional. 

Pemimpin yang hebat dan disayangi rakyat adalah berasal dari UMNO, MCA. MIC atau dari parti komponen BN yang lain. Mereka hebat kerana mewakili kepentingan parti dan kaum masing-masing dan merealisasikannya melalui persepakatan Barisan Nasional. 

KJ berhak memuja dan menganut fahaman politik Nuar Berahim dan Lim Kit Siang untuk mewujudkan negara tanpa Melayu-Bumiputera. Tetapi KJ tidak berhak mengubah perjuangan UMNO kami dengan apa cara sekalipun.

[Comment From GaryM GaryM : ]
hello mr.khairy, i just need an honest answer from u….. , why government dont wanna take action against racists such as IBRAHIM ALI and PERKASA?….. and they are doing this very publicly,
Thursday June 2, 2011 11:31 GaryM
11:33

Khairy Jamaluddin:
If they commit an act that is seditious, then action should be taken against them. There are many racial/racist groups out there. Not just Perkasa. I have said from the start that I don’t support Perkasa. The first UMNO leader to say so. Then Nazri. I maintain my position.
Thursday June 2, 2011 11:33 Khairy Jamaluddin
11:33
PERKASA adalah denyut nadi dan nurani bangsa Melayu-Bumiputera begara ini. PERKASA adalah pertubuhan bangsa Melayu untuk menjaga kepentingan bangsa Melayu, bukan untuk bermusuhan dengan mana-mana kaum.

KJ lupa dan mungkin tidak faham, bahawa UMNO mampu memerintah negara sekian lama bukan kerana UMNO kuat. Tetapi UMNO didokong oleh bangsa Melayu-Bumiputera.

KJ lupa, bukan semua Melayu itu ahli UMNO. Tetapi mereka memberi sokongan supaya UNMO mendapat majoriti yang cukup untuk memerintah dan terus membela nasib mereka.

KJ tak payahlah berbangga menjadi pemimpin pertama yang menentang PERKASA dan sehingga hari ini tetap menentangnya. Inilah perbuatan 'telunjuk mencucuk mata' atau 'musang berbulu ayam'. 

Barisan Nasional tidak akan tidak bermakna jika Melayu-Bumiputera terus berpecah. Maka KJ tidak perlulah berada dalam UMNO tetapi membawa fahaman politik Nuar Berahim yang telah jauh menyimpang dari prinsip dan konsep Barisan nasional.

Eloklah KJ menyertai PKR kerana Nuar Berahim sangat memerlukan seorang yangt berfikiran begitu dan kebetulan PKR sedang kekurangan pemimpin seperti KJ. Atau KJ menyertai DAP kerana DAP sangat berhasrat untuk melenyapkan apa sahaja perjuangan yang berasaskan Melayu-Bumiputera di negara ini.

Apa yang difahami oleh KJ sekarang samalah dengan apa yang sedang diperjuangkan oleh Nuar Berahim dan DAP. 

Patutlah KJ tidak layak dilantik dalam kabinet...rupa-rupanya kefahaman politiknya sangat rendah.

Comment: 

Anonymous Anonymous said...
manusia macam kitol ini hanya pentingkan political survival dan dirinya sahaja. orang macam ini akan berbuat apa sahaja jika perlu untuk popular dan kuasa
June 2, 2011 11:32 PM
Delete
Blogger whiteorange said...
KJ adalah spesis hai*** yang di nobatkan kedalam UMNO melalui pak mertua dia T Dol, macam anwar juga yang dinobatkan kedalam UMNO melalui TM. Bezanya KJ gunakan pak mertua TD, Anwar gunakan Abim untuk abui mata TM. Tapi , matlamat , cara dan agenda mereka serupa. Kedua dua spesis hai*** ini tidak pernah pun melalui proses 'tadika' UMNO sebagaimana pemimpin lain. I hope KJ wil get lost or be ousted from UMNO once and for all
June 4, 2011 1:11 PM
Delete
Anonymous Anonymous said...
Khairy,kamu dan bapak mertua kamu lah antara penyumbang (HAMPIR2)kehancuran UMNO dan BN.Sepatutnya kamu kalah dalam peilihan ketua pemuda (dah kalah pun sebenarnya)tapi pak lah factor yng menampakkan kamu menang.Kamu jangan haraplah nak jadi menteri...PEMUDA UMNO DAH HAMPIR MATI KAMU KERJAKAN.
June 4, 2011 2:04 PM
Delete

2 comments:

Anonymous said...

masa pak lah jadi PM bleh la ko berlagak.........ari ni baru ko tahu nasib ko.....apa ko ingat ko tu bagus sgt ke....pegi masuk DAP lg baik lah kj.......

Wake UP! said...

Betul ka bahalol? Takkan la graduan lulusan Oxford bahalol? hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...