Followers

Sunday, May 22, 2011

KJ: Benih Pemusnah UMNO Yang Disemai oleh Pak Lah


Belum pernah kita bertemu dengan seorang budak yang nak jadi pemimpin sebegini teruk dalam sejarah Perjuangan UMNO.

Tak habis-habis mempamerkan kebodohan dan menunjukkan  kedunguannya.

UMNO akan menjadi mangsa jika budak hingusan yang tak berguna ini dibiarkan terus berada dalam saf kepimpinan Pemuda UMNO.

Setakat ini tidak ada mana-mana pihak dari puak pembangkang yang memberi perhatian kepada budah hingusan ni. Seolah-olah mereka suka sangat jika KJ terus berada dalam kepimpinan pemuda UMNO.

Ish...tak kuasa lah aku nak buang masa mengisahkan bahalol ni...banyak kerja lain nak kena settle supaya Perlembagaan Persekutuan tidak digantikan dengan Perlembagaan Malaysian Malysia ciptaan China DAP yang mendapat sokongan fisabilillah Pas dan Pluralisme Anu War Berahim.

Aku perturunkan entry GAP untuk tatapan semua di bawah ini:

GAP

KJ kata 120 ribu ahli pemuda masih tak mendaftar sebagai pemilih.


KJ kata ia dianggap sebagai satu dosa besar.

KJ kata jika pemuda enggan mendaftar,tindakan susulan akan diambil.

KJ kata cadangan hukuman bukan dalam perancangan.

4 perkara di atas adalah isi kandungan ucapan KJ di penang.

point pertama aku setuju, KJ bagitau 120 ribu ahli pemuda tak mendaftar sebagai pemilih. ini lontaran isu.

bila masuk point 2,3 dan 4 aku pandang KJ ni tak paham cara nak selesaikan isu ini. sewajarnya KJ umumkan kempen besar-besaran pemuda umno malaysia untuk tambah pengundi, bukan keluarkan ide merintih ambil tindakanlah,dosa besarlah dll.

KJ dah kenalpasti masalah, sewajarnya tindakan solution diambil segera.

perkara pendaftaran pengundi ni dah lama dibincangkan. tak silap aku exco pemuda malaysia iaitu hishamudin yahya pernah gegarkan isu nisbah pertambahan pengundi  40 nisbah 1.

benda ni pernah kecoh 5-6 bulan yang lalu. sewajarnya bila dah diketahui permaslahan, KJ selaku ketua pemuda pada waktu itu harus mengambil tindakan pro aktif, bukannya pasif.

ucapan KJ di penang sekadar lontaran isu, cakap-cakap pastu ia melayang bergentayangan ke awan biru.

buatlah kempen bro, lupakan aktivitas yang lain. 120 ribu ahli pemuda yang tak mendaftar tu rugi besar kalau dibiarkan.

Comments

 



Anonymous Anonymous said...
KJ baru sedar , dia seorang ketua pemuda UMNO ..selama ini dia duk ingat menjadi pengerusi Pemuda BN sahaja....itu kadangkala....isu yang diutarakan ketika menjadi pengerusi ketua pemuda BN menguntungkan pembangang...terutamanya kaum cina dan tamil hindu
May 22, 2011 7:26 PM
Anonymous Omar Ja'afar said...
pasal mengundi ni memang orang muda kurang minat, bukan semua bersikap demikian, kecuali di janjikan dengan bermacam hiburan yang free, maka suka lah mereka, pun tidak ada guarantee mereka akan keluar mengundi, cara terbaik sentiasa sedarkan mereka kepentigan undi mereka, tak payah lah jatuhkan hukuman berdosa, mereka bukan peduli pun malah tak minat, kecuali makwa ajak dating, sudah tentu mereka bangun 6 pagi dan bersikat 10 kali, itu pengorbanan nama nya bagi mereka, lantaran tiada rasa kesedaran peringatkan mereka senantiasa, ini harus di galakan oleh orang yang lebih dewasa dan matang, biasa nya mereka akan sedar di sekitar umur 30an, mungkin agak lambat sedikit. Tapi lebih baik dari tidak mengundi langsung
May 22, 2011 7:28 PM
Anonymous Anonymous said...
CUBA G TENGOK BLOG MIM..TENGOK MACAMANA PADERI KRISTIAN HINA NABI DAN PEMAINKN AGAMA ISLAM!!!!
May 22, 2011 7:40 PM
Anonymous Servant of God said...
Bro GAP,
Aku setuju sangat. Setakat bagi jumlah pengundi belum berdaftar, tapi tak lakukan corrective measure, apa guna? Aku boleh buat. Ko boleh buat. Kutty boleh buat.
Announcekan laa sekali strategi. Baru mantap. 
Ini, KJ nak tunggu sapa nak suruh? Dah dia ketua! Hai...
Seriously, aku sangat2 berharap yang berkali ganda lebih baik daripada lulusan Oxford nih. Macam nih memang sah laa budak lepasan UiTM lebih bagus.
May 22, 2011 7:48 PM
Anonymous Saya Anwar Pundekotey said...
Ada "ketua" pemuda macam ni la menyebabkan kenapa generasi muda sekarang lebih cenderung kepada PKR. Sebab PKR dilihat lebih seksi. Ada program-program yang bernafas baru.
Kalau PKR yang hadapi masalah ni aku rasa diorang dah pergi buat kempen untuk mudahkan ahli-ahli daftar jadi pengundi ni. Buat roadshow ke, konsert belia ke, sambil ajak SPRM bukak booth untuk sign up pengundi baru.
Bukan duduk mengeluh sambil buat roadshow bangang keliling Penang macam "ketua" yang sekor ni.
Nota: saya dah memang pemilih berdaftar pun. Anda, bagaimana?
May 22, 2011 8:05 PM
Anonymous Anonymous said...
letak je jawatan, wahai askar wataniah.
May 22, 2011 8:23 PM
Anonymous Anonymous said...
KJ xpayah cakap jer byk,buat kerja la sejak pegang jawatan lagi pemuda buat kerja agresif sikit, nak PRU br nak buat besar-besaran daftar pengundi.Aku tgk pemuda bahagian,cawangan di tempat aku lesu jer takde langsung aktiviti yang mendekati rakyat,bila orang besar turun padang br la mereka ni nak buat itu ini
May 22, 2011 8:27 PM
Anonymous Anonymous said...
siapa dia nak hukum,nanti orang benci kat bn,kepala biul.buat la kempen nak daftar,belum jadi ....da nak macam diktator.kepala otak dia ,jangan tido macam... dia.selama ni buat apa sebagai ketua pemuda,bila da projek baru menyalak kot,untuk dapat projek konon-konon orang yany perhatin.
May 22, 2011 8:58 PM
Blogger otaistillkick said...
Patutlah KJ ini tidak di masukan dalam senarai Menteri.... rupanya tidak bolih pakai ...
May 22, 2011 9:12 PM
Anonymous Anonymous said...
so apa kau nak buat KJ????apa ekau nak buek????kau nak suruh pemuda daftar tapi cara ekau macam suruh pemuda daftar masuk wataniah.
Kau tgk Dapigs punya cara.dia turun sampai kebawah, no tel dioarang dpt sampai sms pelbagai isu yg di update.Ekau????kang kalau aku carut kau dengan KP bahaagian aku pun mendapat.Psl KP bahagian aku undi kau, walaupun undi solid ahli bahagian aku kau tak dpt.addddooooooooi pemuda.pitam aku!!!
May 22, 2011 10:04 PM
Blogger Melayu Perak said...
Saya syorkan UMNO tiap-tiap bahagian di semenanjung ni....
Liskan nama ahli yang belum mendaftar...ini boleh didapati dengan cross check daftar SPRM dan Ahli bahagian...
Kemudian HANTAR SURAT ke ahli-ahli yang belum mendaftar....
1 bulan lagi cek senarai ahli dalam daftar SPRM ada ke tidak...kalau tak ada ulang sehingga nama ahli terdaftar...
May 22, 2011 10:36 PM
Anonymous Saya Anwar Pundekotey said...
@Melayu Perak:
pendapat aku, kalau nak orang mendaftar kena permudahkan untuk diorang. Hulur carrot, bukan stick macam yang KJ bingai labu ni nak buat. Dan carrot tu mestilah menarik secara tak sedar.
Kalau aku jadi KJ, mula-mula aku arah orang bawah aku cari tengok, kat area mana yang ramai pemuda tak mendaftar undi lagi. Pas tu area tu lah yang aku akan fokuskan. Buat satu keraian - pesta tani ke, joget ke, menda ke - kemudian mintak SPRM datang bukak booth. Hantar surat ni tak menjadi. Aku selalu buang je surat-surat rasmi ni.
May 22, 2011 11:08 PM

1 comment:

Anonymous said...

KJ terlalu muda dan belum cukup matang untuk memimpin. Dia berada pada kedudukan sekarang hanya kerana bernasib baik, kebetulan dapat peluang tu masa Pak mertua jadi PM... itu je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...