Followers

Monday, September 13, 2010

KJ: Nampak Macam Pandai, Sebenarnya Langsung Tak Bijak


KJ NAMPAK MACAM PANDAI
SEBENARNYA LANGSUNG TIDAK BIJAK

KEBOLEHANNYA HANYALAH
MENCAMPURI URUSAN ORANG LAIN
UNTUK DAPATKAN PUBLISITI MURAHAN
- Ibrahim Ali
- Anifah Aman

Berikut berita pasal Khairy:

Sumber:  http://parpukari.blogspot.com/2010/09/ibrahim-ali-bidas-si-kitol-yang-bebal.html

Duta Besar Malaysia Ke Indonesia Tidak Akan Dipanggil Pulang - Anifah Aman

PUTRAJAYA, 9 Sept (Bernama) -- Duta Besar Malaysia ke Indonesia tidak akan dipanggil pulang kerana tindakan itu hanya akan memburukkan hubungan harmoni antara kedua-dua negara yang terjalin sekian lama, kata Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman.

Mengulas saranan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin, beliau berkata gesaan tersebut bertujuan mencari publisiti murahan yang tidak akan membawa apa-apa kebaikan.

"Memanggil duta kita pulang adalah langkah terakhir sebelum kita memutuskan hubungan dua hala antara kedua-dua negara. Saya tidak pasti sama ada Khairy tahu atau tidak mengenai perkara ini.

"Dia mungkin seorang yang pandai, tapi tidak bermakna dia seorang yang bijak," katanya pada sidang media di Wisma Putra, di sini Khamis.

Khairy sebelum ini menggesa agar Wisma Putra memanggil pulang Duta Besar Malaysia ke Indonesia, Datuk Syed Munshe Afdzaruddin Syed Hassan sekiranya rundingan mengenai jaminan keselamatan Kedutaan Malaysia di Jakarta gagal mencapai kata sepakat.

Beliau turut mendakwa Anifah sebagai tidak tegas dalam mengeluarkan kenyataan mengenai keselamatan kedutaan Malaysia dan tidak menyampaikan kepada Menteri Luar Indonesia, Dr Marty Natalegawa mengenai perkara itu dalam pertemuan kedua-dua pemimpin Isnin lepas.

Mengulas lanjut, Anifah berkata kenyataan Khairy itu menunjukkan Ketua Pemuda Umno tersebut tidak mengikuti perkembangan isu.

"Kita tidak sepatutnya masuk dalam perangkap jenis ini. Dia masih muda dan banyak lagi yang perlu dipelajari mengenai diplomasi," katanya.

Anifah berkata semua pihak harus memahami bahawa dalam isu 'Ganyang Malaysia' oleh Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (BENDERA) bukan perspektif seluruh pemimpin dan rakyat republik tersebut.

Beliau juga berkata sudah tidak ada sebarang tunjuk perasaan dilakukan BENDERA di hadapan Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta sejak Selasa lepas, iaitu satu perkembangan baik yang diharap berterusan.

Dalam perkembangan lain, Anifah menyifatkan bahawa rancangan sebuah gereja di Florida, Amerika Syarikat untuk membakar al-Quran sebagai memperingati tragedi 11 Sept sebagai biadap.

Malaysia mengutuk tindakan itu yang tidak sepatutnya dilakukan oleh seorang paderi. Saya pasti kerajaan Amerika Syarikat mengetahui pendirian orang Islam di seluruh dunia mengenai perkara ini.

"Wisma Putra akan menyatakan pendirian berhubung perkara ini," katanya.

Orang pasti kata Khairy buat kerja gila. Tidak bijak, tak ikut perkembangan dan perangkap diri sendiri. Itu komen Anifah Aman. Dia dahulu halang Khairy dari mendapat pencalunan dari Pemuda Bahagiannya.

Pasti sekarang orang akan tertanya-tanya kenapa UMNO simpan si cilako ini? Kenapa Najib takut buang anak setan ini? Macam-macam cerita yang akan hanya memberi pandangan negatif terhadap UMNO.

Hari raya adalah hari propaganda yang paling hebat. Kempen word of mouth yang paling berkesan. Dari satu rumah ke satu rumah, di mana ada perbualan politik, nama Khairy akan timbul dan nama UMNO akan buruk.

Sepanjang berapa bulan, inilah kerja Khairy. Dia hanya mahu menyakitkan hati orang terhadapnya.

Dia mahu dibuang nampaknya. Bila dibuang, adalah alasan untuk ikuti PKR dan bersama Rafizi Ramli kawan lamanya dalam UKEC.

Takyah minta dibuang, ramai orang UMNO menyokong Perkasa. Jadi bila Khairy nak undur diri?

(Petikan dari Blog Anak Omak)
Aku tabik kat Dato Anifah Aman! Memang tegas dan berani, bukan macam sesetengah menteri tu, dah cium keris mintak maaf pulak, ish, geli aku wei! Kalau nak tahu tentang keberanian Dato Anifah korang boleh baca kat sini, korang tengok sendiri betapa beraninya Dato Anifah Aman ini!

Punya la bangsat si Kitol pondan ni, bilamana Islam dan Melayu dihina, dia buat bodoh je, malah dalam kes Cikgu Siti, dia pulak lelebih, sama jugak isu kepala lembu! Dia melompat tak tentu hala, si bangsat pondan ni ada hati nak sound Macho man macam Dato Anifah ni? Kitol ni memang pelacur murahan la..

Dan yang paling best sekali, Dato Anifah steady dan tak melatah macam sesetengah pemimpin UMNo yang terpedaya dengan mainan murahan si Kitol, ala contoh korang boleh tengok dalam isu Perkasa, ada yang bebal dan termakan umpan murahan si Kitol! Malu wei!

Korang baca apa yang ditulis oleh A Voice tentang mainan jahat dan kotor si Kitol ni, KLIK SINI

Jangan lupa korang baca dan nilaikan sendiri betapa haramjadah si Kitol pengkhianat ni!

HOUSE PK MENYOKONG PENUH KEBERANIAN DATO ANIFAH AMAN!

UMNO KINI SEDANG DIASAK
KIRI, KANAN, DEPAN DAN BELAKANG

KJ TUMPANG SEKAKI!!!
MEROSAKKAN UMNO DARI DALAM
MELUMPUHKAN UMNO DI DEPAN MATA!!!

KITA AMAT YAKIN...
PM NAJIB AKAN MENAMATKAN
PERJUANGAN PEMUDA
DARI TERUS JATUH
KE LEMBAH PALING HINA
DALAM SEJARAH PERJUANGAN
BANGSA MELAYU.

1 comment:

santauangin said...

Itulah KJ ( kaki jolok ) yg kalian baru tahu. Aku dah tahu lama dah waktu dia memegang jawatan Naib KP UMNO dulu. Dia ingat pak mertua dia akan kekal apabila dia memegang KP UMNO, tapi sangkaan dia silap ( disangka panas hingga kepetang tapi rupanya minyak lenga yg turun di tengah hari ).Dia adalah manusia yg akan menghancurkan org MELAYU melalui UMNO. Tapi yg heran org atasan UMNO masih tak nampak atau buat buat tak nampak.

Jadi kepada pemuda UMNO tunggu apa lagi. PRU13 dah hampir menjelang, jadi kapan kalian mahu kuburkan KJ dan dapatkan KP UMNO yg baru.Tak kan nak tunggu UMNO berkubur baru nak nyah si keparat KJ ni.Atau hangpa takut tak masuk ke .......... Jgn lah hangpa pun ikut mcm dia, kalau hangpa ikut juga mcm dia, aku nasihatkan hangpa baik tinggalkan UMNO dan hangpa leh join ngan PKR atau PAS.

UNTUK MELAYU ISLAM SELAMA LAMA NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...