Followers

Thursday, April 28, 2011

KJ dah mula jalankan TUGAS yg diharapkan oleh Nuar Berahim dan DAP..apahal ni?


Daulah dah beritahu banyak kali, KJ ni liabiliti pada UMNO, pada BN, pd bangsa, agama dan negara.

Apa sahaja yang keluar dari mulutnya, hanya menggambarkan kebodohan...kebodohan dan kebodohan.

Inilah masalahnya jika rasa diri pandai, lebih bijak dari orang lain. Orang tua-tua dulu menggambarkan KJ ini sebagai "Bodoh alang", maksudnya orang bodoh yang duduk di atas tetapi rasa dirinya pandai. 

Sehingga mengganggu organisasi dan menjadi beban kepada pemimpin dan ahli-ahli yang lain. KJ ini ibarat "cerdik tak boleh diikut, bodoh tak boleh diajar.

KJ ingat, pandangannya adalah pandangan baru, pandangan orang muda, pemikiran generasi yang berbeza...sebenarnya pandangan bodoh yang tidak diperlukan.

Eloklah KJ mendiamkan diri dari membantu Nuar Berahim dan DAP merenggangkan hubungan BN Sarawak dengan Semenanjung.

Baca seterusnya dari blog sahabat Taiping Mali

Leaders of state Barisan Nasional (BN) component parties in Batu Kawah have called on Umno Youth chief Khairy Jamaluddin and MCA vicepresident Senator Gan Ping Sieu to respect Sarawak's 'political uniqueness'. 

In a joint press statement, Tan Joo Phoi of SUPP, Datuk Ahmad Ibrahim of PBB, Cpt Zainuddin Tan Sri Hamdan of SPDP and Lau Ting Ping of PRS lambasted the duo for asking for the resignation of Pehin Sri Abdul Taib Mahmud as Chief Minister.

Ahmad, who acted as spokesman, said they, as members of home-grown BN parties, felt insulted and offended by the remarks recently made by Gan and Khairy.

"Let it be clear to all Malaysians, the political destiny of the people of Sarawak is determined by and belongs to all the people of Sarawak and not outsiders. 

Please respect our political platform as we intend to keep it as such," he said in the statement. 

He also pointed out that the people of Sarawak have decided in the justconcluded state election that Taib's leadership is still needed. 

"When Pehin Sri wishes to retire, it is entirely up to him. He has the mandate from the people to govern. 

"We believe Gan and Khairy should retract their statements and apologise not only to the honourable Chief Minister, but to all Sarawakians for being insensitive, ignorant and acting way out of line," he said




5 Comments - Show Original PostCollapse comments



Anonymous Anonymous said...
KJ dan Gan sila main jauh jauh dan jangan nak kan publisiti murahan dengan mengeluarkan pandangan yang bangang dan hanya mempertontonkan kebodohan awak dan ianya bukan pandangan pemuda UMNO mahu pun BN, orang Sarawak tahu menentukan masa depan politik mereka, tak perlu hendak membawa suara PKR dan DAP ke Sarawak. Kalau pun nak tanding naib presiden UMNO pada pemilihan agong akan datang, jangan lah jadi alat pembangkang dan publisiti murahan kerana UMNO dah jelik dengan kenyataan bodoh awak. Ada faham?
April 26, 2011 10:50 AM
Delete
Blogger Mohd said...
Najib tahu bhw KJ adalah proksi Anwar dlm UMJNO. Itulah sebabnya KJ tidak diberi sebarang jawatan Menteri. Najib, jangan calonkan KJ utk bertanding di PRU13 nanti. Apa gunanya musuh dlm selimut?
April 26, 2011 11:36 AM
Delete
Anonymous Anonymous said...
Kj, Kj............ Dulu masa pak mertua u berkuasa boleh lah cakap apapun....U cakap taik pun orang respek. Sekarang, sori .... keadaan dah berbeza. Apalagi kalau u merapu tak tentu pasal....tak tahu menahu pasal politik Sarawak pun nak komen hal Sarawak dan macam macam benda yang u cakap banyak yang mencarut.
April 26, 2011 11:43 AM
Delete
Anonymous Anonymous said...
haha.. KJ is my leader, PEMUDA UMNO, i am not one of his so-called 'budak KJ'.. but as a member of PEMUDA, i do obliged to obey and respect my leader until its due (pemilihan baru). next party election we, the whole PEMUDAs will decide he is liability @ not. same thing goes to PM. We might not agree on everything he decide, suggest etc but still he is our leader, until the whole majority decide otherwise on the proper battle field. Nie nampak sangat kempen awal2, bukan tak boleh tapi makin lama makin memualkan.. last2 semua PEMUDA yang disisihkan dan UMNO yang kerugian. Potensi ahli baru semua beralih ke pembangkang coz ada senior cam korang.. dekat2 nak pemilihan baru la, nie sepanjang tahun benda sama jeee.. sekarang semua org pandang PEMUDA semacam je. ish ish.. but the truth is, what both of em' said was right. Pandangan generasi baru mahukan sesuatu yang bold dan baru. berbeza dengan situasi KJ, Pehin Sarawak nie dah masanya untuk bertukar. Bisnes anak beranak semua tu takpa la.. teruskanlah. cuma kepimpinan nya walau rapat dengan Pusat, tapi jauh dengan rakyat. Rakyat undi BN sekarang di Sarawak mostly bukan sebab calon bagus sangat, tapi sebab sayangkan parti jer.. jangan biar benda nie berlalu sudah sementara rakyat masih percayakan BN (bukan calon!!!) terbaru nak tambah calon dari kaum CINA lak dlm kabinet sarawak.. haha, politik takuk lama la.. orang nak tgk benda yang daring, bold dan berani..baru timbul rasa hormat dan bangga.. nie.. hmmmm
April 26, 2011 12:12 PM
Delete
Blogger Penditakainsingkat said...
Anon 12:12'  Jangan kecil hati jika pemuda dianggap "semacam jer".  Pemuda di peringkat bawahan tak bersalah. Nasib mereka dapat Ketua yang tak sesuai, tak berkesan, tak diperlukan dlm perjuangan UMNO masa kini. Pak Lah jadi Presiden UMNO dan PM yang tak berkesan dan dikeluarkan dengan segera dari perjuangan. Pak Lah jadi liabiliti pd agama, bangsa dan negara. Ahli UMNO dah buat keputusan yang betul, mantap dan segera. Tapi nak pulihkah kemusanahan bukan perkara mudah.  Samalah dengan KJ..kemusnahan pd perggerakan pemuda sudah sampai ke tahap optimum. Kepimpinan yang lain perlu mangambil tindakan membetulkan kerosakan ini dengan segera dan biarlah KJ berada di situ sehingga pemilihan akan datang.  DS Najib dah beri peluang seluas-luasnya pd KJ untuk betulkan diri dan betulkan pergerakan permuda. Sebab itu tidak dibebankan dengan jawatan lain dlm kabinet supaya dia boleh fokus pada pergerakan pemuda.  Sayang KJ gagal melihat kebijaksanaan DS Najib dalam hal ini. KJ sepatutnya fokus pd pengundi muda yang bakal menentukan keputusan PRU 13. Tangan kirinya memegang senarai pengundi muda dan tangan kanannya mengatur program dan aktiviti bersama pemimpin di semua peringkat.  KJ tak lakukan. KJ hanya buat program yang tidak sepatutnya dilakukan oleh pergerakan pemuda. Misalnya menyampaikan kerusi roda pd oku, mengecat rumah, membancuh simen dan menyusun batu bata, yang kesemuanya boleh dilakukan oleh jabatan kebajikan.  KJ berminat nak membaikpulih imejnya yang sudah tidak boleh dibaiki lagi. Kepada kepimpinan pemuda...terimalah hakikat ini. KJ gagal dan KJ adalah liabiliti kepada UMNO yang patut disingkirkan dengan segera sebagaimana Pak Lah disingkirkan untuk kebaikan parti, agama, bangsa dan negara.  Alasan bahawa idea generasi muda tidak sama dengan generasi tua tidak boleh diterima. UMNO tidak ada generation gap. UMNO bergerak sebagai satu entiti, bukan berasingan antara pemuda, puteri dan wanita.  Mendekati secara lebih fokus terhadap senarai pengundi muda adalah strategi jangka pendek untuk memenangi PRU 13.  KJ Bermotosikal dengan kelompok kecil pemuda keliling bandar dan kampung tidak menyambang apa-apa melainkan hanya untuk popularkan diri sahaja.  Kerja sendiri tidak dilaksanakan. Nak tunjuk pandai dengan memberi komen bukanlah peranan yang dikehendaki oleh UMNO dan DS Najib. Hanya memalukan golongan muda yang GAGAL nak tunjukkan benda yang daring, bold dan berani..bila akan timbul rasa hormat dan bangga?
April 28, 2011 1:49 AM
Delete

1 comment:

Anonymous said...

org2 yg tau video tulin isteri.perempuan yg penah dgn nya.org2 yg penah d liwat sb tau kote nya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...